Go to main section Go to footer
This action will scroll the page to the content
Close dialog
Tooltip.
Hero Image - 7Pines Rower & Bikes
Blog

WAT HOUDT DAT NU PRECIES IN, WELLNESS REIZEN EN WELLNESS TOERISME?

Na een lange periode van lockdowns en maatregelen willen mensen vandaag de dag graag weer nieuwe ervaringen opdoen, meer reizen en hun gezondheid op alle vlakken verbeteren.

Het is dan ook niet geheel verrassend dat gezondheid voor veel mensen inmiddels voorop staat. Dit vertaalt zich in een consument die steeds mondiger en veeleisender is als het gaat om wellness toerisme en wellness reizen.

Het Global Wellness Institute (GWI) definieert wellness toerisme als 'reizen die in verband staan met het streven om iemands persoonlijke welzijn te handhaven of te verbeteren'.

De komende jaren zullen dan ook in het teken staan van wellness toerisme: mensen willen de ervaringen die ze de afgelopen jaren misgelopen zijn, graag weer inhalen.

Volgens een onderzoek van McKinsey, verwacht 37% van de consumenten het komende jaar meer te gaan besteden aan diensten gerelateerd aan wellness.

Het verbeteren van de algehele gezondheid is het belangrijkste aspect voor consumenten wereldwijd. Voor de komende vijf jaar voorspelt het GWI(3) dat de wereldwijde welzijnseconomie jaarlijks met maar liefst 9,9% zal toenemen. De verwachte gemiddelde jaarlijkse groei (2020 – 2025) voor wellness toerisme bedraagt 20,9%.

Naast strikte gezondheidsmaatregelen om de bevolking tegen het virus te beschermen, zal de wellness branche waarschijnlijk te maken hebben met een stijgende vraag naar mogelijkheden om de lichamelijke en geestelijke gezondheid te bevorderen door middel van holistische behandelingen.

Wellness wordt een onderscheidende factor voor elke accommodatie. Het welzijn van gasten verdient de hoogste prioriteit. Dit betekent dat er sportmogelijkheden moeten worden aangeboden, zowel in de kamer als in de hotelgym. Daarnaast moeten ze aansluiten op de wensen en dagelijkse routines van de hotelgasten.

Zet die extra stap zodat je je gasten een ultieme wellness ervaring kunt bieden. Volgens een intern onderzoek van Life Fitness zijn klanten zelfs bereid 78% extra te betalen voor een ruimte voor personal training. Bovendien vindt 38% van de reizigers het redelijk om 10% extra voor dit soort diensten te betalen.

Een wellness aanbod gaat echter niet alleen over het aanbieden van zachte kussens, toegang tot een zwembad of hen een fijn verblijf wensen. Hotels moeten begrijpen hoe ze ervaringen kunnen creëren die de gezondheid van hun gasten op een holistische manier bevordert.

In het kort:

  • 37% van de consumenten verwacht het komende jaar meer te gaan besteden aan diensten gerelateerd aan wellness.
  • Het GWI voorspelt dat de wereldwijde welzijnseconomie jaarlijks met maar liefst 9,9% zal groeien.
  • De verwachte gemiddelde jaarlijkse groei (2020 – 2025) voor wellness toerisme bedraagt 20,9%.
  • Klanten zijn bereid 78% extra te betalen voor een ruimte voor personal training.
  • 38% van de reizigers vindt het redelijk om voor dit soort diensten 10% extra te betalen.

Life Fitness is expert in het ontwerpen van ruimtes en ervaringen die de drie voornaamste pijlers van gezondheid bevorderen: geestelijk, lichamelijk en sociaal.

Body Image - 7Pines Woman Yoga Sundowner

Het maakt niet uit of het gaat om stretching- en bewegingsruimtes die lichaam en geest weer in balans brengen, sportruimtes voor kleine groepen die de lichamelijke gezondheid en het sociale welzijn bevorderen, of fitnessapparatuur die aan iedere gast kan worden aangepast: het is belangrijk dat je ervaringen en ruimtes creëert waar jouw gasten blij van worden. En dit moet iets zijn dat verder reikt dan het gemiddelde hotelverblijf. Dit geeft je een concurrentievoordeel en zorgt ervoor dat jouw gasten keer op keer terugkeren.

Wil je weten hoe je belevenisvolle wellness ervaringen voor jouw gasten kunt creëren en hoe dit kan zorgen voor een hogere RevPAR?

Download dan nu gratis het volledige e-book