Go to main section Go to footer
This action will scroll the page to the content
Close dialog
Tooltip.
Hospitality Blog 1 Image 1
Blog

Hoe kun je de wellbeing experience van je gasten verhogen?

Als we iets geleerd hebben tijdens de pandemie, is het wel dat je eigen welzijn belangrijk is. Door het wegvallen van veel bijzaken rondom alle standaard werkroutines, hebben veel mensen hun echte drijfveren (terug) kunnen vinden en de mogelijkheid gevonden om weer in contact te komen met  hun wellbeing behoeftes. Zodra we verlost zijn van de lockdowns en reisbeperkingen, zullen mensen graag meer gaan reizen en alle facetten van hun wellbeing  willen bevorderen.

De welzijnssector wordt daarom een veel groter herstel toegedicht dan verwacht: de branche zal volgens gegevens van het Global Wellness Institute waarschijnlijk zo'n 4,4% groeien in 2022. Volgens het wereldwijde welzijnsrapport van Lululemon komt er meer aandacht voor de drie pijlers van wellbeing – fysiek, mentaal en sociaal – waarbij vooral het fysieke welzijn hoog scoort.

Wellbeing wordt duidelijk populairder onder reizigers. Zorg er daarom voor dat wellbeing ook bovenaan staat in het aanbod voor je gasten. Er zijn vijf essentiële manieren om wellbeing op de voorgrond te plaatsen: ken je doelgroep, ken de toptrends, besteed zorgvuldige aandacht aan de klantreis, breid je aanbod uit en maak wellbeing een prioriteit voor de hele organisatie.

KEN JE GASTEN

Gegevens over je gasten verzamelen en analyseren, is om diverse redenen van essentieel belang.

  • Het helpt om de beschikbaarheid van kamers en de kans op annulering te voorspellen
  • Het zorgt ervoor dat je begrijpt wie jouw gasten zijn en hoe je ze kunt segmenteren
  • Het levert inzicht in wat jouw gasten werkelijk waarderen
  • Het zorgt ervoor dat je zaken voor verbetering kunt identificeren, die invloed hebben op jouw omzet en operationele efficiëntie
  • Het helpt je bij het maken van weloverwogen beslissingen over potentiële investeringen

Het is van essentieel belang om je gasten door en door te kennen. Dat betekent dat je ook hun privacyzorgen en gegevensvoorkeuren kent en respecteert. Met een groeiende aandacht voor ontsmettingsrichtlijnen en vraag naar persoonlijke workout-ruimtes, is het raadzaam om afzonderlijke sportlocaties en fitnessoplossingen op de kamer te overwegen.

SPEEL IN OP DE TOPTRENDS

Denk eraan dat fitnessbehoeften tijdens de pandemie radicaal zijn veranderd. Het ACSM (American College of Sports Medicine) vermeldt bijvoorbeeld wearable technologie, draagbare technologieën, buitenactiviteiten, krachttraining met losse gewichten en oefeningen voor gewichtsverlies als de top vijf fitnesstrends van 2022. We weten door Strava-onderzoek dat ook wandelen in 2021 populairder is geworden. De reden hiervoor ligt voor de hand. Hotelgasten zijn dus waarschijnlijk net zo geïnteresseerd in informatie over plaatselijke wandelroutes als over faciliteiten die ter plaatse beschikbaar zijn.

Het is dus van essentieel belang om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen, om volledig aan de wensen van reizigers te voldoen.

Hospitality Blog 1 Image 2

DE KLANTREIS

Dankzij de pandemie is de klantreis nog belangrijker geworden. Consumenten stellen meer eisen en zijn minder tolerant tegenover belemmeringen. Hoe kun je ervoor zorgen dat jouw gasten een fijne ervaring hebben die garandeert dat ze terugkomen? Zijn er obstakels die je kunt elimineren of extra's die je kunt integreren?

MAAK WELLBEING EEN PRIORITEIT IN DE GEHELE ORGANISATIE

Om geloofwaardig over te komen op je gasten is het belangrijk dat wellbeing geïntegreerd is in de gehele organisatie. Zorg dat je alles op orde hebt, voordat je een welzijnspad voor je bezoekers uitstippelt.

BREID JE AANBOD VOOR GASTEN UIT

Een fitnessruimte in het hotel kan de gastervaring maken of breken of bepalend zijn voor het al dan niet reserveren. Voordat je met je investering een bepaalde weg inslaat, is het daarom verstandig om jezelf een paar vragen te stellen:

  • Houd je rekening met de nieuwste trends bij je keuze voor bepaalde apparatuur?
  • Ben je flexibel?
  • Is je apparatuur eenvoudig te verplaatsen of aan te passen?
  • Is je fitnessruimte open voor zowel gasten als mensen van buitenaf?
  • Heb je de mogelijkheid om faciliteiten op de kamer aan te bieden?

Als je niet genoeg plek hebt voor een zelfstandige fitnessruimte in je faciliteit, kun je ook twee kamers combineren tot een kleine sportruimte. Dit is een kosteneffectieve manier om je aanbod te verbeteren.

Om een optimale wellbeing experience te kunnen leveren, moeten deze punten in de gehele organisatie worden geïntegreerd en als onderdeel van het gehele hotelbeleid worden opgenomen.

Hospitality Ebook Callout Image

Wil je meer weten over hoe je de wellbeing experience van je gasten kunt verhogen?

KLIK HIER