Go to main section Go to footer
This action will scroll the page to the content
Close dialog
Tooltip.
Spotlight On banner

This is Life: het Service Department

Welkom bij de eerste column van onze gloednieuwe columnserie 'This is Life'. In deze nieuwe serie geven we je een kijkje in onze keuken. We verkennen en delen ervaringen van het Life Fitness-team en de verhalen achter de faciliteiten van enkele van onze inspirerende klanten. 

In deze column maak je kennis met twee collega's uit ons Service Department, Rudwin en Ferry. Ferry van de buitendienst en Rudwin van de binnendienst geven inzicht in de zorg en details die achter de schermen plaatsvinden. Zij staan altijd voor je klaar om problemen snel en efficiënt op te lossen. Want bij Life Fitness weten we: inzicht in behoeften van de klant, luisteren en een uitstekende klantenservice is een formule voor succes. Wij begrijpen dat wanneer je op zoek bent naar een leverancier voor jouw sportschool, je meer wilt dan alleen goede producten. We hebben een hoog opgeleid team dat zich inzet om jou de beste ondersteuning te bieden en jouw apparatuur in topconditie te houden.


Naam: Ferry Schoenmaker
Functie: Service Technician
Jaren werkzaam bij Life Fitness: 15 jaar

  • Wat houdt Service Technician in?
    Storingen oplossen, onderhoud plegen bij klanten, stukje advies geven, voorraad beheer in de auto en goede communicatie met de klanten. Ik werk eigenlijk nooit op kantoor maar meer vanuit de auto. Ik krijg de onderdelen in dozen opgestuurd en kan het netjes opbergen in de auto die ingericht is met vakjes en lades. Voorraad beheer doe ik dan op de laptop zodat het kantoor weet welke materialen er precies aanwezig en verbruikt zijn.
     
  • Hoe ziet een typische dag er voor jou uit?
    Mijn werkdag begint eigenlijk al de avond ervoor. De afdeling Planning stuurt mij een overzicht waar ik de volgende dag mee aan de slag kan. Ook bekijk ik op voorhand of ik zaken al kan voorbereiden. Ik werk nu 15 jaar bij Life Fitness, maar soms zijn er dingen die wegzakken of is er nieuwe apparatuur waar ik me voor moet inlezen. Ik wil, en moet er zeker van zijn, dat ik als een expert naar de klant toe ga. Ik zorg ervoor dat ik alles gereed heb in de auto, controleer of ik specifiek materiaal klaar heb liggen en kan meestal mijn eigen route bepalen. Meestal heb ik de onderdelen al standaard in mijn auto liggen en anders zijn ze door mijn collega’s vanaf kantoor al naar mijn bus verstuurd. Zodra ik bij de klant ben aangekomen, start ik mijn laptop op voor de administratie van de tijd en start met navraag aan de klant. Het aantal opdrachten per dag kan echt verschillen; soms 1 opdracht, soms 3 en soms wel 10.
     
  • Wat vind je het leukst aan jouw functie?
    Dat zijn de reparaties en advies geven aan klanten. Daarnaast zie je door de jaren heen volledig nieuwe series aan apparatuur waar ik me dan weer in kan verdiepen. Dat houdt het uitdagend.
     
  • Wat is de grootste uitdaging in jouw functie?
    Om een toestel weer werkend achter te laten. De ene keer een simpele klus, de andere keer eentje waar je diep in de materie moet duiken. Belangrijk is om altijd de juiste procedures te volgen, en indien mogelijk een tijdelijke oplossing te bieden. Essentieel is om dit altijd goed te communiceren richting de klant en kantoor.
     
  • Waar ben je het meest trots op in jouw functie bij Life Fitness?
    De goede relatie die ik de afgelopen 15 jaar met klanten heb opgebouwd.
     
  • Aan welke doelstellingen werk je?
    De verwachtingen bij Life Fitness zijn erg hoog. Belangrijke targets zijn altijd de first time fix en de callbacks. Ik probeer hiervoor altijd alles goed voor te bereiden en uit te voeren. Dit doe ik door mijzelf goed in te lezen in de calls en te controleren of we de juiste parts op voorraad hebben. Wat overigens ook veel communicatie met andere collega monteurs en de binnendienst met zich meebrengt. Belangrijk is dat iedereen hier zijn steentje aan bijdraagt, omdat je vaak afhankelijk bent van elkaar om een goed resultaat neer te zetten.
     
  • Waarom vind jij dat een klant voor Life Fitness zou moeten kiezen?
    Life Fitness is erg innoverend in haar producten en geeft de apparatuur naast kwaliteit, ook altijd een mooi design mee.


Naam: Rudwin van der Biezen
Functie:  Service Coordinator BLX 
Jaren werkzaam bij Life Fitness: 2+ jaar

  • Wat houdt Service Coordinator Benelux in?
    Mijn functie is heel breed. We hebben een aantal verschillende taken binnen service waar je je mee bezig kan houden en in kan doorgroeien. Ons team houdt zich voornamelijk bezig met storingen die binnenkomen via de mail of telefonisch. Daarnaast houden we ons ook bezig met het plannen van onderhoud en zijn meestal het eerste klantcontact van al onze klanten. Ook verzorgen we de planning voor montage, stellen we contracten op, sturen we onderdelen naar monteurs en hebben we mensen op credit zitten.
  • Hoe ziet een typische dag er voor jou uit?
    Ik maak meestal een rapportage van hoe de dag ervoor is verlopen, wat er is binnengekomen, wat we hebben uitgevoerd en wat er operationeel door onze monteurs is uitgevoerd. Elke ochtend bespreken we met het managementteam de openstaande zaken en wat de aandachtspunten zijn. Ik maak een efficiënte planning voor mezelf aan de hand van wat er binnen is gekomen aan aanvragen. Ik neem tussendoor ook nog telefoontjes aan. Het mooie van mijn functie is dat elke dag erg verschillend is, dus je bent met van alles bezig. De laatste tijd ben ik vooral bezig met de planning. Hier ben ik op dit moment ook op gefocust om dit gestructureerd te laten verlopen. Ik ben veel in contact met klanten, maar ook met monteurs omdat zij het moeten uitvoeren.
     
  • Wat vind je het leukst aan jouw functie?
    Het varieert elke dag. Je hebt elke dag nieuwe dingen. Je probeert het beste te doen voor de klant en voor de monteurs. Elke dag is een nieuwe challenge.
     
  • Wat is de grootste uitdaging in jouw functie?
    Hoe langer je hier werkt, hoe meer kennis en verantwoordelijkheden je krijgt. Dit maakt het uitdagend en leuk voor jezelf. Service is heel breed, dus je kan altijd nieuwe dingen leren.
     
  • Waar bent je het meest trots op in jouw functie bij Life Fitness?
    Ik ben doorgegroeid binnen service en gekomen op een plek die het best bij mij past.
     
  • Aan welke doelstellingen werk je?
    Ik werk met businesstargets die vooral planning gericht zijn. We hebben bijvoorbeeld als doel om orders zo snel mogelijk en goed af te handelen. Het is erg belangrijk om nieuwe meldingen en verzoeken zo snel mogelijk te verwerken en in te plannen bij de klant. Daarnaast werk ik ook veel met KPI-targets.
     
  • Waarom vind jij dat een klant voor Life Fitness zou moeten kiezen?
    Ten eerste, onze visie en missie. Ten tweede, onze productkwaliteit. We proberen altijd het maximale uit een product te halen. We willen aan de wensen van de klant voldoen, en aan de hand daarvan maken we een zo goed mogelijk product. We bestaan al heel lang en proberen ook een zo goed mogelijke naam te behouden en dat is vooral gelinkt en te danken aan onze missie, visie en natuurlijk onze kwalitatieve goede producten.


Vanuit Life Fitness zijn we zeer trots op hun werk, evenals op elke collega van het Service Department. Heb je vragen of wil je contact opnemen met ons team van deskundige specialisten? Klik dan hier.