Go to main section Go to footer
This action will scroll the page to the content
Close dialog
Tooltip.
blog-4-header-reconnect-1440x500
Blog

Reconnect Met Jouw Leden

Veel leden hebben je club net zo gemist als jij hen, maar toch... Een van de belangrijkste vragen die we ons op dit moment allemaal stellen is: “Zal de consument vertrouwen hebben in het beleid van de sportschool?”

Om het vertrouwen terug te winnen, zul je verschillende manieren moeten vinden om in contact te komen met leden en ze laten zien hoe blij je bent om ze terug te verwelkomen. Maar ook, om ze te verzekeren dat je alle regels en maatregelen hebt gevolgd. Het is van vitaal belang om leden gerust te stellen.

De spanning is te voelen: het genereren van omzet in een periode van extreme economische tegenspoed is helemaal niet gemakkelijk! Deze spanning is zeer reëel, vooral voor nieuwere ondernemingen of kleinere bedrijven die misschien niet de middelen hebben om lange periodes van verminderde cashflow te overleven.

COMMUNICATIE IS CRUCIAAL

Het is belangrijk om te begrijpen dat je verschillende soorten leden hebt met verschillende verwachtingen en gedragingen, je moet goed communiceren met elk van hen. De leden worden verdeeld in de volgende categorieën:

Optimisten"Alles zal hetzelfde zijn."

Ze hopen terug te gaan naar de situatie zoals die was. Optimisten houden zich misschien niet aan de regels.

Pessimisten"Het zal nooit meer hetzelfde zijn."

Ze zullen waarschijnlijk meer tijd nodig hebben om de sportschool te bezoeken. Pessimisten komen alleen terug als ze zich veilig voelen.

Realisten"Het zal anders zijn."

Ze zullen sceptisch zijn en willen graag voorzien worden van inhoudelijke informatie. Ze zullen ook gefrustreerd raken wanneer regels overtreden worden en bij gebrek aan handhaving. Realisten zullen zich aan de regels houden.

HOE VERSTERK JE DE RELATIE MET LEDEN

Met de juiste klantgerichte houding kun je de relatie met leden versterken om duurzame goodwill te creëren. Laat leden weten dat je hun omstandigheden begrijpt en dat je om meer geeft dan alleen winst, niet alleen in deze moeilijke tijd. Zorg ervoor dat leden begrijpen dat je te allen tijde om hen geeft.

Je hebt je leden waarschijnlijk al geïnformeerd over de stappen die je neemt via sociale media en/of e-mails. Zorg ervoor dat je je berichten kort en stijlvol houdt. Uiteindelijk zullen je leden inzien welke waarde je voor hen creëert. Definieer de redenen waarom ze lid zijn geworden van je fitnessclub. Herinner ze aan alle faciliteiten en voordelen.

Blog 4_support (attract screen NL)

HOE KUN JE DE HEROPENING COMMUNICEREN?

  • Wees efficiënt, kort en krachtig: mensen ontvangen tegenwoordig veel COVID-19 gerelateerde berichten. Zorg ervoor dat je met betekenisvolle informatie komt.
  • Wees transparant over mogelijke veranderingen: met de onzekere situatie moeten de leden begrijpen dat er meer veranderingen kunnen ontstaan naarmate de samenleving zich aanpast aan de evolutie van de pandemie.
  • Wees flexibel: zorg ervoor dat je jouw leden op de hoogte houdt. Verras ze niet met nieuwe veranderingen die ze niet zagen aankomen.
  • Persoonlijke communicatie: het is onhandig om dezelfde boodschap over te brengen aan zowel een lid dat 4 keer per week sport als aan een lid dat de laatste tijd helemaal niet naar de sportschool is geweest.

Onthoud: we’re in this together. Onze leden, collega’s, medewerkers en jij zelf!

Bij Life Fitness zullen we zorgen voor marketingmaterialen dat je kunt gebruiken zoals schermen op cardioapparatuur waarop 'welkom terug' staat, maar ook 'reinigingsrichtlijnen'. We zorgen voor marketingmateriaal in de club, zoals posters, maar ook online tools.

Wil je meer praktische tips & tricks om je voor te bereiden op de heropening van jouw gym? Download ons gratis e-book!