Go to main section Go to footer
This action will scroll the page to the content
Close dialog
Tooltip.
Service
Blog

Drie waarden die we nastreven voor een goede klantenservice

Elke dag hebben we als consument te maken met talloze contactmomenten met de klantenservice. Van de koffie die we 's morgens bestellen tot het raadplegen van online retailers. Bij het doen van een aankoop en bij vragen of problemen doen we een beroep op de klantenservice van talloze bedrijven. Een goede klantenservice is van groot belang om ervoor te zorgen dat bedrijven nieuwe klanten kunnen aantrekken en bestaande klanten kunnen behouden. Dit geldt voor elke sector, en ook in de fitnessbranche is dat niet anders.

Om het belang van klantenservice in de bedrijfswereld te benadrukken, volgen hier enkele belangrijke statistieken:

  • 83% van de klanten is het ermee eens dat ze zich loyaler voelen bij merken die reageren op hun klachten en deze ook daadwerkelijk oplossen (bron: Khoros)
  • Voor 86% zorgt een goede klantenservice ervoor dat eenmalige klanten langdurige ambassadeurs van het merk worden (bron: Khoros)
  • 89% van de consumenten is eerder geneigd een volgende aankoop te doen na een positieve ervaring met klantenservice (bron: Salesforce Research)
  • 90% van de consumenten wereldwijd is van mening dat het oplossen van problemen het meest belangrijke punt is op het gebied van klantenservice (bron: KPMG)

Eén van onze belangrijkste waarden bij Life Fitness is het centraal stellen van mensen; dit stuurt onze zakelijke beslissingen en staat aan de basis van alles wat we doen. Dit heeft betrekking op zowel ons personeel als externe contacten, partners en klanten - we willen van de fitnesswereld een gelukkige, succesvolle en samenwerkende industrie maken.

Het is daarbij van groot belang dat onze klantenservice en ons supportteam van topklasse zijn! Dit komt doordat ze betrouwbaar, deskundig en behulpzaam zijn. Met de feedback van onze klanten en partners hebben we gewerkt aan het verbeteren en verfijnen van onze klantenservice en de processen die wij gebruiken.


1. Ervaren en betrouwbare monteurs

Wij hebben een service team in de buitendienst die dagelijks clubs in het hele land bezoeken om storingen te verhelpen. Hierdoor zijn toestellen minder lang buiten werking en blijven jullie leden tevreden. Onze monteurs doorlopen een grondige introductie- en trainingssessie en worden ook ondersteund door een centraal ondersteuningsteam dat advies kan geven en kan helpen bij eventuele problemen waar het veldteam minder vertrouwd mee is.

De belangrijkste KPI's voor onze buitendienst monteurs zijn onder meer de first-time-fix data - de snelheid waarmee onze technici een probleem kunnen oplossen bij hun eerste bezoek aan een faciliteit. Dit beperkt de uitvaltijd tot een minimum en beperkt de tijd dat het team ter plaatse is. In sommige gevallen kan het echter voorkomen dat nieuwe onderdelen moeten worden besteld. Ook in deze gevallen zullen wij alles doen om het probleem zo snel en soepel mogelijk op te lossen.


2. Goed georganiseerde en deskundige ondersteuning op afstand

Naast ons team van buitendienst monteurs die onze klanten persoonlijk bezoeken, hebben we ook een sterk klantenservice team op afstand ter beschikking. Zij behoren onze telefoonlijnen en onze e-mailinbox, om ervoor te zorgen dat vragen en problemen zo snel mogelijk worden behandeld. Dit team werkt ook aan belangrijke KPI's zodat de ondersteuning die Life Fitness aan klanten biedt, tot de beste in de branche behoort. Zij streven onder andere naar een hoge klanttevredenheidsscore. Het interne ondersteuningsteam werkt ook nauw samen met het team van buitendienst monteurs, bestelt onderdelen en biedt hun de helpende hand wanneer dat nodig is.

In ons nieuwe column uit de columnserie 'This is Life' komen Ferry van de buitendienst en Rudwin van de binnendienst aan het woord. Zij vertellen meer over hun rollen binnen het Service Department en hoe zij onze waardevolle klanten en partners ondersteunen.


3. Feedback van klanten

Ook streven wij er altijd naar om ons service aanbod te verbeteren en uit te breiden. Wij gebruiken feedback om, indien nodig, opleidings- of ontwikkelingsprogramma's te ontwikkelen en om onze beste methoden over te dragen wanneer dingen goed worden gedaan.

Wij vertrouwen op de feedback van klanten om ons op de hoogte te houden van de service die zij ontvangen en wat zij in de toekomst graag van het Life Fitness klantenserviceteam verwachten. Dankzij consistente feedbackonderzoeken begrijpen we wat we goed doen en kunnen we hierop voortbouwen binnen de klantenservice.

De afgelopen jaren hebben we gewerkt aan het verder verfijnen en afstemmen van onze dienstverlening, en dat blijkt ook uit de recente feedback die we van onze klanten hebben ontvangen. Hier zijn er een paar waar het team bijzonder trots op is:

“Snel en doeltreffend.”

''Goed en prettig geholpen. Al met al zeer tevreden.''

''Snelle herstelling en prima uitgevoerd!''

''Word goed op de hoogte gehouden.''

“Vriendelijk en snel geholpen.”

“Super service.”

“Ik ben netjes behandeld en de melding is snel verholpen.”

Als je al samenwerkt met Life Fitness voor de levering van jouw fitnessapparatuur, aarzel dan niet om ons service team van feedback te voorzien. Er zijn verschillende servicecontracten beschikbaar om er zeker van te zijn dat je altijd gedekt bent en de zekerheid hebt die je nodig hebt om je club draaiende te houden en jouw leden tevreden te houden. Vraag aan één van onze consultants naar de voorwaarden.