Go to main section Go to footer
This action will scroll the page to the content
Close dialog
Tooltip.
Hospitality Blog 2 Image 1
Blog

Hoe zorg je met een fijne wellbeing experience voor tevreden hotelgasten ?

Na de pandemie is het profiel van de meeste sportschoolbezoekers en hotelgasten veranderd. Mensen willen liever een ervaring op maat, meer controle en minimale belemmeringen. Hoe kun je dit in je aanbod verwerken?

Fitnessproducten en -merken veranderen met hun klanten mee. Fitnessroutines zijn voor veel mensen tijdens de pandemie uitgegroeid tot een dagelijks onderdeel van onze levensstijl. Daarom is het belangrijk om ervoor te zorgen dat jouw gasten tijdens hun reis toegang hebben tot de faciliteiten waar ze aan gewend zijn. Workouts volgen, on-demand trainingen en dagelijkse tips voor oefeningen op de kamer zijn belangrijk voor tevreden gasten die ook tijdens hun verblijf aan hun wellbeing willen werken.

Steeds meer hotels bieden hiervoor apparatuur op de kamer aan, zoals loopbanden, hometrainers, halters en oefenballen. Sommige hotels leveren 'work-in, work-out'-promoties, waarbij twee aangrenzende kamers kunnen worden ingericht als werk- of fitnessfaciliteiten, met virtuele trainingsservices. Het concept Five Feet to Fitness van Hilton combineert de traditionele hotelkamer met een goede fitnessruimte met 11 verschillende apparatuur- en accessoiremogelijkheden. Daarnaast is er een touchscreen met speciale oefenvideo's om hotelgasten bij hun gewenste workouts te begeleiden. Kempinski-hotels heeft de 'fit rooms' geïntroduceerd; geüpgradede suites in bepaalde hotels die compleet met workoutoplossingen en on-demand fitnessdiensten worden aangeboden. Bovendien bevatten ze persoonlijk begeleide sessies met een virtuele trainer die via een QR-code beschikbaar zijn.

Inzicht in je doelgroep bepaalt wat je jouw hotelgasten aanbiedt, welk verschil het maakt tijdens hun verblijf – en of ze terugkomen. Als jouw doelgroep voornamelijk uit zakelijke reizigers bestaat, die hun dagelijkse workouts willen blijven uitoefenen, dan is apparatuur op de kamer de investering waard. Als je voornamelijk reizigers ontvangt die liever een fitnessruimte gebruiken en hun kamer graag voor slapen en relaxen willen houden, dan moet je de nadruk ergens anders op leggen.

Hospitality Blog 2 Image 2

Niet iedereen heeft natuurlijk het budget om extra faciliteiten op de kamer of high-tech apparatuur aan te bieden, maar er zijn andere manieren om ervoor te zorgen dat de ervaring op de kamer zich op een optimale wellbeing richt.

Je hoeft niet per se grote fitnesstoestellen in de kamer te zetten. Door bijvoorbeeld eenvoudigweg meditatie-, mindfulness- en strekoefeningen aan het tv-aanbod op de kamer toe te voegen, kun je al op een kosteneffectieve manier de wellbeing experience verbeteren. Ook kun je aanbevelingen doen voor fitness-apps of wandelroutes in de buurt of verschillende soorten kussens of verzwaarde dekens aanbieden.

Het wellbeing aanbod is niet beperkt tot lichamelijke fitnessoefeningen. Bied voor het roomservicemenu waar mogelijk een goede mix van biologische en lokale producten aan en prijs gezondere opties aan die beschikbaar zijn. Je kunt ook voor nicheproducten zorgen, zoals eiwitshakes voor de echte fitnessfans.

Een wellbeing experience op de kamer is bedoeld voor de lange termijn en is geen losstaand product. Alleen door alle facetten binnen jouw organisatie af te stemmen op de wellbeing filosofie, kun je ervoor zorgen dat de verwachtingen van gasten worden waargemaakt, dat ze jouw hotel aanbevelen en dat ze blijven terugkomen.

Hospitality Ebook Callout Image

Wil je meer weten over hoe je de wellbeing experience van je gasten kunt verhogen?

KLIK HIER